Gebruikershulp


Krijg hulp bij het gebruik van nero. We beantwoorden de meest gestelde vragen over de functies van nero. Als u het antwoord niet kunt vinden, neem dan contact met ons op.


1. Hot questions


  • a. Hoe dienen de DIV labels voor het terugzenden van nummerplaten afgedrukt worden in nero?

    Hoe dienen de DIV labels voor het terugzenden van nummerplaten afgedrukt worden in nero?

    Via het menu beheer winkel kan je met 1 klik een label afprinten. Deze functie werd toegevoegd met de release van 22/01




  • b. Ik heb een vraag over de levering van mijn bestelling die ik heb geplaatst in nero. Waar kan ik terecht?

    Contacteer storage@bpost.be

  • c. Is het in nero niet mogelijk om een zending voor de retourdatum terug te sturen aan de afzender?

    Dit wordt in een later stadium ontwikkeld . Een terugzending voor de retourdatum kan in nero NIET gescand te worden. Het volstaat om voorlopig de zending te voorzien van een etiket “terug aan afzender”.

  • d. Is het mogelijk om bij afhaling van meerdere pakjes tegelijk de klant slechts 1 maal te laten tekenen?

    Dit is inderdaad mogelijk. Scan eerst alle zendingen en ga verder om de klant te laten tekenen

  • e. Kan je met nero meerdere voorgefrankeerde aangetekende zendingen / pakjes tegelijk scannen?

    Ja, indien de zending reeds voorgefrankeerd is, moet de frankeerwizard niet gebruikt te worden. Scan de zendingen in het menu “Afgifte en Retours” 

  • f. Is het niet mogelijk zijn om de dagrapporten/dag totaal af te drukken of door te sturen naar een e-mail adres?

    Dit is mogelijk indien je power BI opent vanop een PC. Raadpleeg de Power BI handleiding in de rubriek Handleidingen

  • g. Er verschijnt een pop-up die vermeldt dat de toegang tot de applicatie is verlopen. Vervolgens gebeurt er niets.

    Sluit de nero applicatie om deze vervolgens terug te openen. 

    Dit wordt in de komende weken verbeterd.

  • h. De tablet wenst een automatische update uit te voeren. Mag ik deze downloaden?

    Ja, je mag deze downloaden. 


2. Nieuwe klant


  • a. Uitreiken

    Bij het uitreiken van een aangetekende brief aan een gevolmachtigde of bedrijf, dan wordt voortaan een foto genomen van de eID van de klant. Moeten we de details nergens meer noteren, zoals statuten, volmachtnummer, naam van de gevolmachtigde?

    Neen, we gaan ervan uit dat u grondig nakijkt of de klant die zich aanbiedt, gerechtigd is om de zending te ontvangen op basis van de voorgelegde bewijsstukken.

    Met nero hebben we dit proces kunnen vereenvoudigen zodat een foto van de klant die de zending ontvangt volstaat


    Indien de klant een zending afhaalt waarvoor de ID noodzakelijk is, dienen we hier een foto van te nemen. Wat indien de klant dit weigert? 

    Noteer het ID kaartnummer op het afwezigheidsbericht en neem hier een foto van. Weiger in geen geval de klant!


    Is er in nero geen manier om een zending op te zoeken in Track & Trace?

    Indien de zending niet gevonden werd verschijnt er een popup met de status. In deze popup vind je een link naar Track&Trace


    Is het niet mogelijk om een zending tegen terugbetaling uit te reiken met de smartphone? 

    Neen, dit is momenteel nog niet mogelijk. De verrichting dient uitgevoerd te worden op de tablet.


    Is het mogelijk om bij afhaling van meerdere pakjes tegelijk de klant slechts 1 maal te laten tekenen? 

    Dit is inderdaad mogelijk. Scan eerst alle zendingen en ga verder om de klant te laten tekenen


    Bij een pakje tegen betaling, rekent nero de kosten niet aan? 

    Dit gebeurt wanneer de zending de status geweigerd heeft gekregen. De zending kan dan niet meer uitgereikt worden en moet bijgevolg teruggezonden worden aan de afzender. 

  • b. Afgifte en retours

    In PostStation werd bij afgifte van een pakje soms gevraagd om de postcode in te geven, moet dat niet meer?

    Neen, het apart ingeven van de postcode bij afgifte van een bpack 24 of Secur is niet meer nodig in Nero.


    Sommige barcodes voor retourzendingen via DHL worden wel nog aanvaard in poststation, maar niet meer in Nero?

    De zendingen waarvoor de barcode via nero niet aanvaard wordt, mogen in niet aangenomen worden door bpost. Ze moeten dus steeds gefrankeerd worden.


    Is er in nero geen lijst meer beschikbaar van Distant Sellers (PST menu Terugzending pakket?)

    Correct, deze functionaliteit wordt niet meer aangeboden dus is bijgevolg ook niet meer beschikbaar via nero.

    Voorbeeld: LaRedoute, Large, Bookspot, Decathlon, Proximus, Orange, Damart, Unigro, AS Adventure, Veepee


    Hoe dien je in nero een gratis retourlabel af te printen? Is deze optie niet meer voorzien zoals in PostStation? 

    In nero is het niet nodig dit te doen via een afzonderlijk menu. 

    Indien je in nero de barcode van een dergelijke zending inscant, dan verschijnt er er een pop-up met de vraag of het label nog dient geprint te worden. Opgelet: deze optie verschijnt enkel en alleen indien de klant voor deze betalende optie gekozen heeft.


    Hoe kan je in nero een afgifte blindenschrift registreren?

    Dit is afgeschaft en is dus bijgevolg ook niet meer beschikbaar in nero.


    Kan je met nero meerdere voorgefrankeerde aangetekende zendingen / pakjes scannen?

    Ja, indien de zending reeds voorgefrankeerd is, moet de frankeerwizard niet gebruikt te worden. Scan de zendingen in het menu “Afgifte en Retours” 

  • c. Nationaal verzenden

    Als ik een pakje aanneem via de smartphone, dan kan ik de klant geen kasticket meegeven voor zijn Track&Trace. Waarom kan dit niet met de smartphone?

    We voorzien deze mogelijkheid in het vierde kwartaal van 2022.


    Kan een zending van bv. 4 kg niet aangetekend verzonden worden met nero? 

    Toch wel, de optie is zichtbaar in de productvoorstellen door naar rechts te swipen. 


    Bij het afdrukken van de 3232-barcode verschijnt de melding invalid code.

    Annuleer de transactie en herbegin. Indien er als gevolg van deze foutmelding een 2de barcode werd geprint, annuleer deze dan en behoud enkel de eerste.


  • d. Internationaal verzenden

    Waarom dient men in NERO bij de verzending van een pakje naar een land in de fiscale zone van de EU, de velden “Afzender” en “Bestemmeling” in te vullen? 

    De schermen 'Afzender' en 'Bestemmeling' dienen inderdaad ingevuld te worden aangezien deze gegevens worden opgenomen op het verendlabel dat nero automatisch afdrukt.  


    Kan ik de prijs te weten komen van een zending vóór de check in te doen van de zending?

    Je kan een simulatie doen van de verzending en die eventueel stoppen zonder frankering te voltooien.


    Aanvaardt Nero ook U-barcodes?

    Voor brieven en bpack economy met goederen, is het evenzeer verplicht de inhoud van de zending te registreren voor de douane.

    De U barcodes voor deze zendingen zijn dus scanbaar in nero.


    Als je aangeeft dat een aangetekende brief voor bv Frankrijk niet in de bus past, dan krijg je toch de optie 'Aangetekende brief' terwijl dit onlogisch volgens de productdefinities.

    In PostStation bestaat ook een mogelijkheid om een bpack Economy de optie 'aangetekend' te geven. Dat is inderdaad onlogisch en dit zal binnenkort niet meer mogelijk zijn in beide systemen.


    Het lijkt in sommige gevallen van frankering, bij bepaalde keuzes qua afmeting en gewicht, dat dan niet alle opties getoond worden.

    Indien er meer dan 5 opties zijn, dan bevinden die zich rechts buiten beeld. Je kan naar rechts vegen/scrollen om ze te visualiseren.


    Bij het verzenden van een internationale aangetekende zendingen met goederen buiten de EU, wordt er een barcode afgeprint. 

    Correct, nero print zelf de T&T code. Bevestig deze samen met de andere documenten op de zending.

     

    Betreft het een internationale aangetekende zendingen met goederen binnen de EU, dan dient de zending voorzien te worden van de klassieke Internationale T&T barcode 


    Bij verzenden van een pakket met goederen buiten de Europese Unie, komen er verschillende zelfklevende etiketten uit de printer. Voor wie zijn deze bestemd?

    1 x verzendlabel: kleef deze op de doos

    • 2x "custom declaration”: bevestig 1 op het pakket en geef het andere aan de klant

    • 1 zelfklevend etiket "pro forma / invoice / factuur", met een beschrijving van de inhoud: Bevestig deze op het pakket


    Bij het verzenden van een internationale zending zijn erin te weinig karakters beschikbaar voor het volledige adres.

    Momenteel zijn er 2 velden van maximaal 40 karakters ter beschikking. Is het adres te lang, maak dan gebruik van afkortingen. 


    De opmaak van het adres op de afgedrukte borderellen CN23 is niet correct.

    Dit kan gebeuren bij specifieke adressen die een nummer voor de straatnaam bevatten (vb ”5 Concord Ave Apt 2”)

    Typ het nummer een eerste maal bij de straat in het veld adres 1. Vermeld vervolgens het nummer een 2de maal in het voorziene veld voor het huisnummer. Het nummer zal 2 maal worden weergegeven op het borderel maar duidelijk voor de postman. 


  • e. Zegels & dozen

    Sommige barcodes van postzegels worden niet gelezen door de camera.

    De barcode van sommige producten is inderdaad soms te klein geprint voor de camera. Veeg met de vinger omhoog in het beeld van de camera, waardoor er ingezoomd wordt en probeer opnieuw. Je kan ook via het rechterknopje in het beeld overschakelen naar de 'back camera'. Dan hou je de barcode voor de lens aan de andere kant van de tablet 

  • f. Rekening betalen

    Hoe kan ik meerdere betalingen toevoegen voor dezelfde klant? 

    Klik na het voltooien van de eerste betaling op “item toevoegen” in het winkelmandje en start de volgende betaling


    Bij het ingeven van de gegevens bij het betalen van een rekening, staat het klavier voor de tekst. Dit bemoeilijkt het ingeven van de gegevens.

    Je kan het scherm naar boven scrollen om het veld zichtbaar te maken terwijl het klavier open staat.


    Onthoudt nero niet alle begunstigden van de klant?

    De lijst bovenaan is een vaste lijst. Betreft het een terugkerende betaling naar dezelfde begunstigde, vul dan de eerste letters van de naam van de begunstigde in. Nero zal deze herkennen en automatisch aanvullen bij selectie.

  • g. bpaid


  • h. Geld transfer


  • i. Terugbetaling

    Hoe kan ik een verkoop annuleren?

    Door op het vuilbakje naast het product te klikken in het overzicht van transacties vóór de afrekening met de klant. Bewaar de eventueel afgedrukte geldswaardige stukken (frankeervignet). Na de klantafrekening kan u het menu 'Terugbetaling' gebruiken.


    Hoe kan ik een klant terugbetalen na de klantafrekening in Nero (fout product, onvoldoende cash, ...)?

    In het menu Terugbetaling scan je de barcode van het desbetreffende kasticket (papier of email).


    Hoe lang kan een klant op vertoon van zijn / haar kassaticket zijn geld terugvragen?

    Dit kan enkel de dag zelf. Indien nodig, verwijs de klant verder naar de klantendienst van bpost op het nummer 022/012345.


    De klant beschikt over geen kasticket. Kan de klant zijn geld terugvragen?

    Indien de klant niet beschikt over een geldig kasticket, niet.

  • j. Nummerplaat schrappen

    Hoe dient een oud type nummerplaat geschrapt te worden in nero? Dit lijkt niet te lukken?

    Oude nummerplaten (< 6 tekens) kunnen geschrapt worden via het menu “Gepersonaliseerd”


    Waarom moet de nummerplaat een 2de maal in omgekeerde richting worden ingegeven?

    Dit doen we om vergissingen tot een minimum te herleiden. Tip: lees de nummerplaat de 2de maal van rechts naar links.

  • k. Winkelwagen

    Hoe kom ik in de winkelwagen?

    • Klik op het "winkelkarretje" onderaan in het scherm
    • Bij het voltooien van de transactie

    Hoe kan ik de winkelwagen afsluiten?

    Klik op de knop “afrekenen” of indien nodig "klant annuleren" 


    Als ik alle transacties tegelijk wil verwijderen uit mijn winkelwagen (shopping basket), dan moet ik die items één voor één verwijderen via het vuilbakje?

    Neen, om de winkelwagen in één klik leeg te maken klik je op 'Transacties finaliseren' 


    Waarom zie ik niet alle producten in de winkelwagen?

    Je kan scrollen in de winkelwagen om elk product in de winkelwagen na te kijken.



    Hoe sluit ik mijn contact met de klant af?

    • Voltooi de transactie 
    • of klik op de winkelwagen  en op 'afrekenen' 
    • of bij een lege winkelwagen, klik op 'item toevoegen' om in de homepagina te belanden

    Indien er gekozen wordt voor het verzenden van het 'kasticket via email', is er geen kasticket voorhanden dat ik kan gebruiken voor het afrekenen met mijn eigen kassasysteem. 

    Indien je als PostPunt een afrekening dient te maken in een eigen kassasysteem aan de hand van de barcode op ons kasticket, kies dan nooit voor de optie 'kasticket via email'


     Bij de klantafrekening moet ik altijd een taal kiezen, kan dit niet automatisch?

    In ééntalige kantoren is steeds de streektaal vooraf geselecteerd. In tweetalige kantoren moet men inderdaad bij elke klantafrekening een keuze maken  


    Hoe kan ik transacties of verkochte artikelen annuleren vóór de klantafrekening.

    In de winkelwagen, staat naast elke transactie een vuilbakje. Door die aan te klikken verwijder je die transactie specifiek. Onderaan de winkelwagen kan je ook klikken op 'Klant annuleren' waardoor zowel alle transacties en verkopen verdwijnen, maar ook een eventueel geïdentificeerde klant afgelogd wordt  


    Wordt het te betalen eindbedrag in nero niet afgerond naar een veelvoud van 5ct?

    In Nero wordt het totaal niet afgerond, de postpunt partner kan de afronding doen in zijn kassa, al dan niet in combinatie met zijn andere verkopen of in functie van zijn betaalsysteem (bancontact etc)


3. Beheer winkel


  • a. Aanname

    Hoe kunnen voortaan de pakjes voorzien worden van een nummer bij ontvangstname?

    Aangezien met het verdwijnen van PostStation de labels voor de nummering niet meer kunnen afgeprint worden, zullen er voortaan voorgedrukte bladen te bestellen zijn via NERO.


    Bij de opstart van nero in het PostPunt zullen deze standaard mee geleverd worden. 

    Je vind een korte handleiding in de rubriek "Handleidingen"


    Kan ik een nummer hergebruiken als ik me bij het scannen vergist heb van nummeretiket?

    Neen, Nero kent elk nummer maak één keer toe. Als je een item delete met het vuilbakje, dan wordt het nummer dat aan die zending was toegekend niet meer herbruikt. Kleef een nieuw etiket en verplaats de zending


  • b. Terug naar afzender

    Wanneer dienen zendingen terug aan afzender verwerkt te worden in nero?

    In de knop 'Terug naar afzender' zal een rood 'badge-pictogram' verschijnen met het aantal zendingen dat klaar is om teruggezonden te worden naar afzender.


    Hoe verwerk ik de zendingen 'terug aan afzender'?

    • Open het menu zodra je de rode badge-teller opmerkt
    • Zoek met de smartphone in de hand naar alle zendingen in de lijst en scan ze 
    • Bij elke scan verdwijnt de zending uit de lijst
    • Zodra de lijst leeg is, is het terugzenden voltooid

    Indien er nog oudere zendingen in de lijst verschijnen: deze kan je zelf niet verwijderen en zullen later automatisch verdwijnen


    Moeten de rode stickers voor 'terug aan afzender' nog gekleefd worden op de zendingen?

    Ja, dat verandert niet met nero


    Is het in nero niet mogelijk om een zending voor de retourdatum terug te sturen aan de afzender?

    Een terugzending voor de retourdatum dient in nero NIET ingescand te worden

    Het volstaat de zending te voorzien van een etiket “terug aan afzender”


    De retourdatum van zendingen in nero stemt niet overeen met wat op de zending vermeld staat?

    Bij het retour sturen van zendingen volg je steeds nero. Deze kan inderdaad licht afwijken van de retourdatum op de zending. 


    Is het in nero niet mogelijk om een zending voor de retourdatum terug te sturen aan de afzender?

    De zending kan gew

    Dit wordt in een later stadium ontwikkeld . Een terugzending voor de retourdatum kan in nero NIET gescand te worden. Het volstaat om voorlopig de zending te voorzien van een etiket “terug aan afzender”.


    In de lijst met terugzendingen in nero staan nog oude zendingen?

    Dit kan gebeuren indien je PostPunt net op nero is overgeschakeld. Na een tijdje zullen deze terugzendingen verdwijnen in de lijst. Je mag deze dus negeren.

  • c. Ontbrekende pakketten

    Waarvoor dient het menu 'ontbrekende pakken'?

    Nadat je de dagelijkse terugzendingen hebt uitgevoerd, kan het voorkomen dat er nog een zending in je lijst van terug te zenden pakken staat, die je fysiek niet terugvindt in je klassement. In dit menu kan je aangeven dat de zending ontbreekt.

  • d. 2de aanbieding

    Hoe weet ik dat er een zending moet meegegeven worden voor 2de aanbieding?

    In de knop 'Tweede aanbieding' zal een rood 'badge-pictogram' verschijnen met het aantal zendingen dat klaar is om te worden meegegeven met de eerstvolgende passage van Collect.


    Hoe verwerk ik de zendingen '2de aanbieding'?

    • zoek de zendingen die in je lijst staan voor 2de aanbieding
    • scan elke zending
    • de taak is voltooid zodra de lijst leeg is
    • je hoeft geen aanduidingen of stickers aan te brengen op de zendingen
  • e. Inventaris – stockmanagement

    Is het niet meer nodig de leveringen van de goederen te aanvaarden in het systeem?

    De voorraad wordt automatisch verhoogd zodra het systeem registreert dat de doos/dozen met goederen zijn afgeleverd in het correcte PostPunt. 


    Wat doe ik indien ik vaststel dat de stocklevering niet correct is?

    Zodra een zending met goederen arriveert in het PostPunt is het mogelijk om gedurende  5 dagen de leveringsaantallen aan te passen in nero via het menu Beheer winkel > Inventaris > Beheer inventaris > Bestellingen.

    Heb je verder vragen over jouw bestelling contacteer dan storage@bpost.be



    Hoe weet ik dat er een zending met goederen zou moeten zijn toegekomen in mijn postpunt?

    Open dagelijks het menu 'Inventaris' om na te kijken in het tweede tabblad of er leveringen zijn toegekomen volgens het systeem. In de loop van de komende maanden zal er een pop-up verschijnen om je te verwittigen.


    Mijn bestelling met goederen komt niet toe?

    Controleer via het menu “Uitreiken” of de zending al of niet geleverd werd.

    De T&T code vind je terug in het menu “bestellingen” (Beheer winkel > Inventaris > Overzicht inventaris > Bestellingen) 

    Stel je vast dat de zending aanwezig is maar niet de status geleverd heeft, scan dan de zending in het menu "Uitreiken".  Na 30 mins zal de stock zijn aangepast in nero.


    Contacteer storage@bpost.be indien je vragen hebt over de levering.


    Wordt de inventaris automatisch gecorrigeerd bij een annulatie of terugbetaling ?

    De stock wordt inderdaad na een paar minuten terug aangepast.


    Bij de start van de nummering van de pakjes in nero, begint deze niet bij nummer 1 maar bij een ander nummer?!

    Stop meteen en controleer of je bent ingelogd in het correcte PostPunt!

  • f. Beheer bevoorrading – non sellables

    Op de eerste dag van de installatie van Nero kan ik geen non-sellables bestellen.

    Dit kan pas vanaf je 2de werkdag met Nero.


    Eens je na het ingeven van één bestelling in het overzicht komt, dan kan je niet verder bestellen.

    Inderdaad, je kan dus best eerst alle items selecteren voor bestelling en dan voltooien voor alle items tegelijk.


4. Algemeen


  • a. Instellingen (voor zowel tablet als telefoon)

    Hoe schakel ik de scanner over van vooraan (kant die wijst naar de medewerker) naar de scanner achteraan (kant die wijst naar de klant) ?

    Klik op het "ronddraai icoon" in het beeld van de camera.


    Hoe kan ik de taal aanpassen?

    Klik op het "hamburger” icoon onderaan het scherm en dan kan je de taal voor Nero aanpassen via de knop "Taal". In de knop ”Taal”, selecteer de juiste taal.


    Waarvoor dient de admin modus in het menu instellingen?

    Dit wordt ook gebruikt voor telling door de fieldmgr. Dit is niet toegankelijk voor medewerkers. 


    Waarvoor dient het paswoord voor beheerder? 

    Dit is voorbehouden voor technici.


    Hoe en wanneer het Nero toestel Afmelden?

    Klik op het "hamburger" icoon onderaan het hoofdscherm en selecteer 'afmelden' 

    Het is aangeraden om bij je middagpauze af te melden. s’ Avonds ben je verplicht om af te melden.


    Waarom moet ik soms een pincode ingeven?

    Wanneer een Nero toestel meer dan 30 minuten inactief is, zal er een pincode gevraagd worden : 6376


    In de namiddag blokkeert mijn tablet met een wit scherm.

    Een gebruikssessie op een tablet kan maximaal 8 uur duren. Ze start bij het inloggen met username en paswoord. Om dit te vermijden, neem de gewoonte om bij je middagpauze je Nerosessie 'af te melden' 


    Waar kan ik zien welke versie van Nero ik gebruik?

    Klik op het "hamburger" icoon onderaan het hoofdscherm; daarna vind je de versienummer onderaan links.


    Waar vind ik het serienummer van het tablet (wordt gevraagd bij technisch probleem)?

    Linksboven van de startpagina.

  • b. Start de dag met Nero.

    Log in in NERO.

    Gebruik jouw eigen bpost login en paswoord


    Zorg ervoor dat de printers aan staan.

    Die zijn mogelijk in slaapmodus beland na lange inactiviteit. Zie technische faq.


    Hoe weet ik dat er volgens Nero een levering in stock is genomen ? (Dit gebeurt automatisch zodra het systeem weet dat de doos is afgeleverd)

    Open dagelijks het menu 'Inventaris' om na te kijken of er leveringen zijn toegekomen volgens het systeem

  • c. Beëindig de dag met Nero.

    Hoe kan ik de Nero sessie uitloggen?

    Ga naar het "Hamburger" icoon midden onderaan het hoofdscherm en kies daarna "afmelden".


    Dient de nero apparatuur afgesloten te worden gedurende sluitingstijd? 

    Neen, het volstaat om uit te loggen. De tablet en printers mogen niet uitgeschakeld worden.

  • d. Reporting.

    Waar vind ik de lijst met 'verrichtingen van de dag'?

    Via het rapport My office performance in Power BI vind je het dagtotaal en een detail van de verrichtingen. Het rapport wordt dagelijks gerefreshed omstreeks 20u00 en 07u00.


    Gedurende de dag kan je steeds terecht in het nero menu “Transacties”. Het bedrag dat je hier vindt is steeds een live weergave.

    Deze rapporten zullen beschikbaar zijn via de tablet vanaf 01/08


    Hoe moet ik inloggen op Power BI voor het raadplegen van mijn transacties? 

    Uw username (NSO) gevolgd door @bpost.be | Paswoord: Post1234


    Moet die lijst nog dagelijks afgeprint worden ?Voor de transacties in PostStation wijzigt dat voorlopig niet. 

    Voor Nero is dat niet meer verplicht. Het rapport kan altijd (op Dag + 1) digitaal geraadpleegd worden.


    Waar kan ik de annulaties van de verrichtingen raadplegen?

    Op het rapport beschikbaar via het Power BI icoon op de tablet.


    Is het niet mogelijk zijn om de dagrapporten/dag totaal af te drukken of door te sturen naar een e-mail adres?  

    Dit is mogelijk indien je power BI opent vanop een PC. 

  • e. Hoe scannen we de roze zaksluiter voor 't opzakken van aangetekende brieven ?

    De roze zaksluiter moet voorlopig niet meer ingescand worden via nero en het adresetiket niet meer op de zaksluiter gekleefd worden.

  • f. Hoe scannen we de barcode voor het lichten van de blauwe bus?

    De scan voor de blauwe bus moet niet meer gebeuren met nero. Er zal een standaard bedrag als commissie worden uitbetaald.

  • g. Hoe kunnen de openingsuren van het Postpunt aangepast worden met de tablet?

    De openingsuren kunnen via het intranet (beschikbaar op de tablet), worden aangepast. 

  • h. Hoe is OASIS / Intranet bereikbaar aangezien de PostStation apparatuur niet meer beschikbaar zal zijn?

    Deze pagina’s werden gemigreerd en zijn voortaan bereikbaar via de tablet.

    Het wijzigen van de openingsuren enz zit hierin vervat.

    Niet alle productpagina’s werden reeds aangepast met de nieuwe nero content. Dit gebeurt in de loop van de komende weken. 

  • i. Hoe moet ik inloggen op Intranet / OASIS?

    Uw username (NSO) | Uw paswoord

  • j. Waar vind ik het rapport met de verrichtingen van de dag?

    Via het rapport 'My office performance' in Power BI vind je het dagtotaal en een detail van de verrichtingen. Het rapport wordt dagelijks hernieuwd omstreeks 20u00 en 07u00.


    Gedurende de dag kan je steeds terecht in het nero menu “Transacties”. Het bedrag dat je hier vindt is steeds een live weergave. 

  • k. Hoe dienen de DIV labels voor het terugzenden van nummerplaten afgedrukt worden in nero?

    Dit wordt in een later stadium ontwikkeld. Gebruik voorlopig de afgeprinte voorraad labels van PostStation. Heb je geen label ter beschikking, contacteer dan jouw Field Mgr.

  • l. Dienen er met nero nog documenten worden opgestuurd met de Secured bag naar de centrale diensten?

    Neen, enkel de overschrijvingen van het blauwe busje dienen nog verstuurd te worden met de Secured bag.

  • m. Kan ik in nero een duplicaat afprinten van het kasticket?

    Je kan een duplicaat van een document opvragen via "Beheer Winkel" - "Documenten opnieuw printen". Opgelet: niet alles kan herprint worden! Indien het een waarde betreft (bv afdruk van een zegel), dan is een reprint niet mogelijk.

  • n. Hoe moet ik inloggen op NOW MOBILE om een technisch probleem te melden?

    Uw username (NSO) gevolgd door @bpost.be | Uw paswoord

  • o. Wat is de pincode van nero tablet?

    6376

  • p. Hoe kan er een zending worden doorgestuurd naar een andere site van bpost?

    Voorzie de zending van een gele sticker en verzend deze zonder verdere scan. Het pakket wordt gescand bij aankomst op de eerstvolgende locatie.

Share by: