Ontdek op deze pagina wat er nieuw is in Nero.
06/11/2022 - nero November update
20/10/2022 - Recente problemen met nero
07/10/2022 - Nieuwe release
nero
29/09/2022 - Gekende problemen met nero
20/10/2022 - Recente problemen met nero
Een nieuwe applicatie brengt soms kinderziektes mee. Raadpleeg hier de recentste issues.
Enkel de transacties Uitreiken, Drop & Retour en Nationaal Verzenden zijn beschikbaar op de tablet. De andere transacties zijn uitgegrijsd
Herstart de tablet om dit probleem te verhelpen. ICT onderzoekt momenteel het probleem.
Bij het printen verschijnt de boodschap “Internal server error”
Herstart de printers om dit probleem te verhelpen. ICT onderzoekt momenteel het probleem.
Heb je een ander technisch probleem, gelieve steeds een incident in te dienen via NOW, beschikbaar op de tablet en smartphone, of contacteer de ICT service desk op het nummer +32 (0)2 207 55 21
29/09/2022 - Gekende problemen met nero
Een nieuwe applicatie brengt soms kinderziektes mee. Raadpleeg hier de meest voorkomende issues.
Een klant biedt zich aan voor de afhaling van een Internationaal pakket met een 3232-barcode. Bij het scannen wordt de zending niet gevonden.
Bij de scanning van zulke pakketten wordt de code door nero omgezet naar de internationale code van 8 cijfers.
Wanneer de klant zich aanbiedt met het aanwezigheidsbericht, wordt de zending vervolgens niet teruggevonden.
Dit probleem zal worden opgelost in de loop van de maand oktober
Ondertussen is het aangewezen om de zending op naam te zoeken in nero.
Klanten die niet over een geldig rijksregisternummer beschikken kunnen geen rekening betalen in nero.
Er is inderdaad een bug in nero die dit verhindert. Dit probleem zal in de loop van de maand oktober opgelost worden.
Ondertussen is het aangewezen om deze klanten door te sturen naar een Postkantoor.
Bij het afprinten van een kasticket, dient steeds de taal geselecteerd worden. Kan dit niet automatisch?
Correct, dit zal opgelost worden in de loop van de maand oktober. Afhankelijk van de taalrol van het PostPunt zal de taal dus reeds voorgeselecteerd zijn.
Waarom staan de annulaties dubbel (1 x bij franking / 1 x bij annulaties) in het PowerBI rapport?
Dit is een bug en zal zo snel mogelijk opgelost worden.
Bij het herladen van een bpaid-kaart verschijnt na identificeren van de klant betreffende foutmelding: "Business Error: be.post.mdm.soa.es.party.exception.PartyBusinessException:BAD_VALUE: CRS20022"
Dit is een gekend probleem dat uitzonderlijk kan voorvallen en in de loop van de maand oktober zal opgelost worden.
Ondertussen is het aangewezen om geïmpacteerde klanten door te sturen naar een Postkantoor.
De oude oasis / intranet werd gemigreerd naar de cloud en is voortaan beschikbaar via de nero tablet of onderstaande rechtstreekse link: https://bpost.sharepoint.com/sites/intranet_pp
Het voordeel van de migratie naar de cloud is dat de website voortaan ook beschikbaar is via eigen gsm, pc of tablet
Opgelet:
Nog niet alle beschikbare informatie werd reeds aangepast aan nero. Dit is nog "work in progress"
De nieuwe nero website is vanaf nu beschikbaar op: https://www.neropostpunt.be
Op deze site kan u voortaan terecht voor nieuws, faq, contact, enz... en is beschikbaar op de nero tablet & smartphone
Momenteel ondervinden we problemen met het openen van de website op zowel de nero tablet als smartphone.
Het probleem wordt zo snel mogelijk opgelost. Ondertussen kan de website wel geraadpleegd worden via eigen gsm, pc of tablet
Momenteel zijn de labels voor het nummeren van de pakjes niet bestelbaar via nero.
Dit wordt zo snel mogelijk opgelost.
Indien nodig kunnen de labels ondertussen besteld worden via OIP met onderstaande codes:
Copyright bpost